Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Socializační procesy v průběhu adaptace dítěte v mateřské škole
Šafránková, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá socializačními procesy dítěte předškolního věku a to v období okolo třetího roku. První, teoretická část se zabývá socializací osobnosti globálně a vyzdvihuje význam socializace pro zdravý psychický vývoj jedince a důležitost znalosti otázky socializace pro pedagogickou praxi. Tyto poznatky dále rozvádí v kontextu na situaci, kdy dítě vstupuje do mateřské školy a pozvolna se odpoutává od rodiny a tím se dostává do nové vztahové roviny mimo rodinný kruh. Socializaci v prostředí mateřské školy ovlivňuje mnoho vnitřních a vnějších faktorů. Na těchto faktorech záleží, zda se dítě, přicházející do nového prostředí, začlení bez jakýchkoli potíží. Pokud se potíže při začleňování do nového prostředí vyskytnou, ovlivňují tyto faktory rovněž dobu, jak dlouho tyto potíže přetrvají a jakým způsobem se s nimi dítě vypořádá. Vstup do mateřské školy může usnadnit Adaptační program pro rodiče s dětmi. Prostřednictvím tohoto podpůrného programu mohou děti po boku blízké osoby postupně poznat prostředí mateřské školy ještě před nástupem školní docházky. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá, zda Adaptační program realizovaný před vstupem do mateřské školy vstup do této instituce usnadňuje. Sleduje rozdíly v začleňování do nového prostředí u dětí, které prošly adaptačním...
Začleňování dětí s poruchami chování z ústavního prostředí do širší společnosti
ROLFOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá začleňováním dětí s poruchami chování z ústavního prostředí do širší společnosti. Cílem práce bylo především zjistit, jak jsou děti schopny do budoucna se znovu začlenit do společnosti. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. První kapitola vysvětluje základní pojmy, jako je rodina a dítě. Ve druhé kapitole se popisuje výchova v rodině. Ve třetí kapitole se popisují jiţ konkrétní poruchy chování dětí. Ve čtvrté kapitole je nastíněna struktura školských zařízení pro ochrannou a ústavní výchovu. Pátá kapitola se zabývá prostředím zařízení pro ústavní výchovu. Šestá kapitola pojednává o osobnostním vývoji dítěte v ústavní výchově. Sedmá kapitola je o znovuzačlenění dětí v ústavní výchově do společnosti.
Vliv výchovného stylu v rodině na zdravý rozvoj sebepojetí dítěte
Machová, Irena ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se týká vlivu výchovných stylů v rodině na zdravý rozvoj sebepojetí dítěte. Jejím cílem je popsat a prozkoumat fenomén sebepojetí jako jedné z klíčových kategorií osobnosti člověka ve vztahu k působení způsobu rodinné výchovy. V teoretické části poskytuje přehled podstatných fakt z oblasti psychologie jáství a psychologie rodiny, konkrétně se věnuje popisu sebepojetí se všemi jeho složkami a aspekty, zabývá se systémovým pohledem na rodinu a na výchovné styly v ní uplatňované. Empirická část práce přináší výsledky kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil prostřednictvím narativních rozhovorů. Jejich kategoriální analýzou bylo zjištěno, že na zdravý rozvoj sebepojetí jedince působí krom výchovného stylu v rodině i další skutečnosti, které se ukázaly jako klíčové. Jedná se zejména o otázku resilience jedince, která může působit protektivně ve vztahu k potenciálnímu negativnímu vlivu rodinné výchovy. V empirické části práce jsou rovněž načrtnuty další možné perspektivy rozšíření stávajícího výzkumu.
Podmínky vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou předškolního vzdělávání dětí mladších tří let v mateřské škole. S ohledem na rodinnou, sociální i vzdělávací politiku se přesouvá péče a vzdělávání dětí mladších tří let do mateřských škol. Cílem práce je popsat proměny rodiny, současný stav předškolního vzdělávání v České republice s ohledem na děti mladší tří let a posoudit potřeby dítěte do tří let věku. Na základě těchto potřeb vymezit podmínky pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách. V rámci výzkumného šetření bylo zkoumáno naplňování potřeb dětí a úprava podmínek pro vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách, které tuto činnost vykonávají. Následně byly výstupy z provedených šetření vzájemně porovnány a srovnávány s optimální praxí kvalitní instituce. Z výstupů této diplomové práce je zřejmé, že předškolní vzdělávání dětí mladších tří let v mateřských školách je možné. Pro zachování kvality poskytovaného vzdělávání je nutné upravit podmínky pro vzdělávání tak, aby vyhovovaly aktuálnímu vývoji a potřebám těchto dětí, zejména snížení počtu dětí ve třídě a posílení pedagogického personálu. Na základě příkladu dobré praxe je v diplomové práci popsán návrh možných řešení pro zařazení dětí mladších tří let do mateřské školy v současných legislativních podmínkách.
Socializační procesy v průběhu adaptace dítěte v mateřské škole
Šafránková, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá socializačními procesy dítěte předškolního věku a to v období okolo třetího roku. První, teoretická část se zabývá socializací osobnosti globálně a vyzdvihuje význam socializace pro zdravý psychický vývoj jedince a důležitost znalosti otázky socializace pro pedagogickou praxi. Tyto poznatky dále rozvádí v kontextu na situaci, kdy dítě vstupuje do mateřské školy a pozvolna se odpoutává od rodiny a tím se dostává do nové vztahové roviny mimo rodinný kruh. Socializaci v prostředí mateřské školy ovlivňuje mnoho vnitřních a vnějších faktorů. Na těchto faktorech záleží, zda se dítě, přicházející do nového prostředí, začlení bez jakýchkoli potíží. Pokud se potíže při začleňování do nového prostředí vyskytnou, ovlivňují tyto faktory rovněž dobu, jak dlouho tyto potíže přetrvají a jakým způsobem se s nimi dítě vypořádá. Vstup do mateřské školy může usnadnit Adaptační program pro rodiče s dětmi. Prostřednictvím tohoto podpůrného programu mohou děti po boku blízké osoby postupně poznat prostředí mateřské školy ještě před nástupem školní docházky. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá, zda Adaptační program realizovaný před vstupem do mateřské školy vstup do této instituce usnadňuje. Sleduje rozdíly v začleňování do nového prostředí u dětí, které prošly adaptačním...
Rizikové chování středoškolské mládeže
VAČKÁŘ, Ladislav
Práce se zabývá rizikovým chováním středoškolské mládeže. V teoretické části se zabývá výchovou v rodině od puberty do období dospívání, jaké faktory a prostředí působí na nežádoucí chování jedinců. Jaká je práce s rizikovou mládeží, jaké jsou příčiny kriminality mládeže. Vybrané analýzy a prevence sociálně patologických jevů u mládeže. Jak působí školní klima na chování žáků, proč se děti toulají a nechodí do školy. Faktory a školní třída, jak působí na prospěch studenta. S jakými rizikovými situacemi se žáci setkávají.
Výchova kojence v rodině
BÖHM, Jan
Cílem mé bakalářské práce bylo sestavit ucelenou a přehlednou teoretickou základnu v oblasti vývoje a výchovy kojence v rodině a na tomto základě sestavit co možná nejvhodnější intervenční program tak, aby rodiče byli schopni nabízet svému dítěti maximum podnětů, vhodných k jeho zdravému vývoji. Tento intervenční program by měl vyhovovat co možná nejširšímu spektru rodičů, z hlediska časových, finančních a místních, resp. prostorových možností. V mojí bakalářské práci se tedy zabývám výchovou kojence v rodině se zaměřením na jeho optimální způsob vývoje z hlediska tělesného, duševního, sociálního a spirituálního zdraví. Teoretickou část tvoří základní přehled pojmů a poznatků od předních českých a zahraničních autorů, zabývajících se vývojem a výchovou kojenců. Výzkumná část přináší poznatky o pozitivním vlivu aktivního přístupu a zařazení intervenčního programu do výchovy kojence z hlediska psychomotorického vývoje a výchovy v sociálním životě, v rodině, v oblasti odborné péče a ve společenském kontextu. Ve vyhodnocení naměřených dat jsou analyzovány a porovnány výsledky, ze kterých jsou vyvozeny závěry a doporučení pro výchovu kojence v rodině. Práce má za cíl poukázat na důležitost vhodně zvoleného přístupu ve výchově již od prvního dne narození dítěte z důvodu vysokého významu pro jeho budoucí život. Na počátku každé fáze výchovy kojence lze rodičům doporučit studium navrhovaného intervenčního programu a případný společný nácvik technik s odborníkem, který má za úkol dohled nad správnou technikou do okamžiku osvojení.
Šance a úskalí rodinné výchovy dítěte s dětskou mozkovou obrnou
DRDOVÁ, Eva
Práce se zabývá šancemi a úskalími, s nimiž se setkává rodina vychovávající dítě s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část charakterizuje dítě s dětskou mozkovou obrnou, všímá si vlivu narození a výchovy dítěte s dětskou mozkovou obrnou na život sourozenců a rodičů. Dále věnuje pozornost spolupráci s odborníky, organizacemi a institucemi, zabývá se pomocí poskytovanou ze strany společnosti formou mimořádných výhod a dávek státní sociální podpory. V praktické části jsou na základě provedeného výzkumu a konečných závěrů prezentovány zkušenosti, názory a pocity rodičů, kteří vychovávají dítě s dětskou mozkovou obrnou. Hlavním cílem provedeného výzkumu bylo zjistit, jak ovlivňuje narození a výchova dítěte s dětskou mozkovou obrnou život rodiny, s jakými těžkostmi a naopak s jakými šancemi v podobě různých forem pomoci se rodiče setkali a jak na vše nahlíží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.